torsdag 23 oktober 2008

Ett vägval med bloggandet


Vad är grejen egentligen?
Har funderat lite över det här med bloggar. Sjukt konstig grej måste jag säga… När jag nu plötsligt blivit en av dem, en bloggare, har jag blivit fascinerad av fenomenet.

Kollade lite på bloggportalen.se för att undersöka vad som är ”grejen med bloggar liksom”. Jag såg då några mönster. Jag behövde inte kolla länge för att se att sex säljer som man brukar säga.
- Sex av åtta av de vanligaste söktermerna hade med sex att göra.
- Den mest länkade bloggen heter Vuxenbolibompa. Kollade aldrig in den men, You do the math!

Men sen är det ju det här med de populäraste bloggarna. Som vanligt var allas vår favorit, 17-åriga Blondinbella, etta på listan. Hon har för övrigt tagit en paus från bloggandet för att satsa på skolan efter tre års oavbrutet bloggande. Smart drag tjejen! Men hur ska vi klara oss?
Det sjuka med hennes ”fantastiska” blogg är ju att hon inte skriver om någonting över huvud taget! Ändå verkar hon vara en förebild för varannan bloggare norr om ekvatorn! Den tionde oktober skrev hon något som väl alla känner igen sig i?


”Jag har verkligen gått och kärat ner mig i alla Herve Leger klänningar och därför ser jag dom överallt just nu. Herve Leger klänningar är som en mumiedräkt, sitter riktigt hårt och formar kroppen otroligt kvinnlig.”

Längre ner på listan kommer Katrin (f d Schulman) Zytomierska, och hennes exman Alex Schulman, kungen av blogg! Dessa två skriver ju faktiskt bra, det ger jag dem. Alex är till och med riktigt rolig och jag älskar hans underfundiga och ironiska kritik mot allt och alla. Även Katrin har hittat den stilen och det funkar faktiskt att läsa deras texter. Men återigen handlar det inte om någonting!

Så jag fattar inte... Vad ska jag skriva om? Om ingenting? Om de snygga skorna jag såg igår som jag blev sååå kär i? Om sex?
För jag vill väl nå 140 000 läsare? Är inte målet att en dag gå om alla modebloggare? Jag ser rubrikerna när jag och Elin Kling är etta och tvåa på bloggtoppen. Mariestads stoltheter! Äntligen har den lilla staden vid Vänern kommit med något stort! Två bloggare…

Nä, jag nöjer mig nog med att skriva om någonting, för en, kanske två, eller tre läsare…

Inga kommentarer: